לוגו
תמונה של אישה
אתר המומחים של ישראל
button
button
button
button
button
button
button
button
דוא"ל:
סיסמה:
זכור אותי
הירשם לאתר כ מומחה-עסק / חבר-גולש
עברנו לאסקימו מומחים בוידאו-צ'ט - אתם מוזמנים להצטרף אלינו askimo.co.il

%>
בריאות ורפואה
בריאות האישה
בריאות הגבר
בריאות הילד
בריאות הנפש
בריאות וכירורגיה
בריאות ורפואה - כללי
בריאות עור ואסתטיקה
דת ויהדות
הבית והגינה
הנדסה ותכנון
חוק ומשפט
חינוך והוראה
כלכלה ועסקים
מדעי החברה
מדעי הטבע והסביבה
מדעי הרוח
מודעות ורוחניות
מחשבים ואינטרנט
מידענות ויעוץ
ממשל ובטחון
משפחה והורות
סטודנטים ואקדמייה
פנאי ותרבות
פסיכולוגיה ותרפיה
רכב ותחבורה
רפואה ובריאות
רפואה משלימה
שיווק ופיתוח עסקי
שפות ועריכה
תיכון ובגרויות
בבילון

רוצה להתייעץ עם מומחים בוידאו? לחץ כאן

שאלות ותשובות - פסיכולוגיה התפתחותית
 

מומחי KOL בתחום פסיכולוגיה ותרפיה >> פסיכולוגיה התפתחותית :
מר עופר בן-חורין, גב' לילך בניסטי, גב' ליליה טאויל טפלר

פנה לעסק / מומחה בפסיכולוגיה התפתחותית

פסיכולוגיה ותרפיה >> פסיכולוגיה התפתחותית

אני מחפשת חומר המתייחס

אני מחפשת חומר המתייחס לקונסולטציה לאנשי חינוך על פי גישתו של גארלד קפלן.

רצ"ב קישורים למידע בנושא:

הצגת המודל אצל גננות

ג''רלד קפלן

עוד על תורתו של קפלן

התשובה ניתנה על ידי טלי ברגרפרוינד מצוות מידעני KOL

[15096]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

אם תוכלו לרשום לי

אם תוכלו לרשום לי שמות ספרים מומלצים בנושא-פסיכולוגיה התפתחותית
תודה

ספרים מומלצים בתחום:

1.פסיכולוגיה התפתחותית-תוכנית לימודים-נעמי פרצ''יק,ענת פורת:תוכנית הלימודים החדשה סוקרת את השינויים המתרחשים במהלך שנות חייו של האדם תוך התמקדות בשלושה גורמים: הפרט, הסביבה ויחסי הגומלין ביניהם.
2. התפתחות הילד בסביבתו החינוכית-מקראה-עורכת ד"ר יעל דיין:המקראה מרחיבה בנושא "פסיכולוגיה התפתחותית".
3. סרוף, א. קופר, ר. דהארט, ג. (1998) התפתחות הילד, טבעה ומהלכה, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה.
4. מאסן, פ. קונג'ר, ג'. קאגאן, ג'. והסטון, א. (1998). התפתחות הילד ואישיותו, כרכים א' ו- ב', ת"א: הוצאת ספרים לדורי.
5. סולברג, ש. (תשנ"ד) פסיכולוגיה של הילד המתבגר: מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית. ירושלים: הוצאת ספרים ע"ש י.ל. מאנגס.

התשובה ניתנה על ידי טלי ברגרפרוינד מצוות מידעני KOL

[15025]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

אם תוכלו להציע לי

אם תוכלו להציע לי ספרים טובים בנושא
תודה

טלי שלום,

לא פירטת את הנושא

התשובה ניתנה על ידי טלי כהן-פורת מצוות מידעני KOL

[15004]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

מהו השוני בין בנים

מהו השוני בין בנים ובנות(מיתבגרים) בקונפליקטים עם ההורים?

שאלתך נשלחה למומחה בתחום הפסיכולוגיה.
בנוסף, מצורף קישור למאמר בנושא מתבגרים והוריהם

מאמר מתוך אתר "סנונית"

התשובה ניתנה על ידי אריאלה וורבר מצוות מידעני KOL

[11981]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

שלום רב,

אני מבקשת את

שלום רב,

אני מבקשת את עזרתכם במציאת חומר על תקופת החביון.

אודה לכם אם תפנו אותי לאתרים רלוונטיים בעברית.

בברכה
אילנה דהן

שלום אילנה,
תודה שפנית ל-KOL.

להלן מספר קישורים לדפים המתארים את תקופת החביון - אחת מתקופות ההתפתחות של ילד (גילאים 6 עד 12) עפ"י פרויד:
1. מתוך אתר אמריקאי - על ההתפתחות של ילדים:
http://childstudy.net/latency.html
2. מתוך אתר הפסיכולוגיה של about.com:
http://psychology.about.com/library/weekly/aa111500b.htm

למידע נוסף:
דך המכיל קישורים רבים על פרויד, פסיכואנליזה ושלבי ההתפתחות עפ"י פרויד:
http://psychology.about.com/sitesearch.htm?terms=freud&SUName=psychology&TopNode=3042&type=1

בהצלחה!

התשובה ניתנה על ידי מצוות מידעני KOL

[9843]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

הייתי רוצה לדעת איפה

הייתי רוצה לדעת איפה אפשר למצוא מאמרים באינטרנט שיכולים או מתקשרים באיזושהי דרך לשאלה "האם לגיל הכניסה לביה"ס יש השפעה על השגיו הלימודיים של הילד ועל מעורבתו החברתית והריגושית?"

להלן קישור למספר מאמרים בהם ניתן למצוא תשובה לשאלתך

רשימת מאמרים באינטרנט העוסקים בנושא המוכנות לכיתה א''.בנוסף קיים קישור לרשימת ספרים ומאמרים שונים באותו נושא, שאותם ניתן למצוא בכתבי עת.

התשובה ניתנה על ידי אריאלה וורבר מצוות מידעני KOL

[9149]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

האם מוזיקה המושמעת לעובר

האם מוזיקה המושמעת לעובר ברחם אימו באופן ממושך לאורך כל זמן ההריון
משפיעות על רמת האינטליגנציה שלו בהמשך
חייו כילד וכבוגר.
האם נעשה מחקר בנושא ואם כן ע"י מי
אשמח לקבל מידע בנושא.

בתודה
קובי יונתן.

להלן מספר קישורים המסבירים את הקשר בין השמעת מוזיקה לעובר לבין התפתחותו:
1. 2 קישורים מאתרים שונים על העבודה "Make Way For Baby" – מחקר של Dr. Beatriz Manrique – פסיכולוגית קלינית שחקרה את תקופת ההיריון במשך 15 שנה
http://www.makewayforbaby.com/prenatalmusic.htm
http://www.2bparent.com/prenatalstimulation.htm

2. מתוך אתר "Center For Prenatal Music" – השפעות המוזיקה הקלאסית על העובר
http://www.prenatalmusic.com/prelude.htm


קישורים נוספים בנושא קרוב מאד – "מוצארט אפקט" – השפעת המוזיקה של מוצארט על ההתפתחות השכלית של תינוקות:
1. http://www.babysmart.co.il/links.html - הפסקה האחרונה מתארת את התופעה הנ"ל.
2. http://parenting-baby.com/Parenting-Baby-Music-Research/Music-Research.html - תיאור מפורט של המחקר עצמו.

התשובה ניתנה על ידי מצוות מידעני KOL

[9055]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

אני היום בן 24.

אני היום בן 24. בצעירותי הייתי נער שובב, חסר גבולות

.ומעצורים, תלמיד לא מוצלח ומרדן במשפחה

.לאחרונה חזרתי מטיול ארוך בחו"ל של בערך שנה

...במשך הטיול הבנתי את מעשיי והמצפון החל מנקר בי

הבעיה העיקרית היא המצפון שלא מרפה ממני ונותן לי מנוח, להפך, אני טרוד

.ביום יום במחשבות על העבר עד כדי הפרעה לסדר היום

לעתים אני אפילו חושב שבעצם אני מנסה לכפר על משהו שנסלח מזמן והבעיה

.השאלה שלי היא היחידה היא שאני לא סולח לעצמי

  א- איך והאם אני יכל להרגיע את המצפון

עצם הרצון לכפר על העבר, ובעיות)  זו תופעה מוכרת בקרב בני גילי

ב-האם

( מצפוניות כאלו

בתשובתי אליך אתייחס למספר דברים שאתה מציין בשאלתך

כי במהלך טיולך הארוך בחו"ל התפנית לחשוב על עצמך ועל עברך, ובהיותך רחוק

נראה

יכולת להסתכל על דברים מסוימים יותר מאשר בעבר. כל זה עשוי לקרות במהלך

מהבית

אשר מתמשך ומפגיש אותך עם מצבים ואנשים שונים ומשתנים. כל זה כשלעצמו הוא

טיול

חיובי מכיוון שהדבר מעיד על הרחבת המודעות העצמית שלך, המאפשרת למידה

תהליך

.והתחדשות

,מעיד במכתבך, הושפעת רבות מן המחשבות שנתעוררו בך על ילדותך כנער שובב

כפי שאתה

גבולות, תלמיד לא מוצלח ומרדן. הושפעת עד כדי כך שכיום, המצפון הוא המניע

חסר

בעצם ייסורי המצפון (שהם למעשה רגשות אשם) הם המניעים אותך. במכתבך אינך

.למעשיך

מעשיך כנער, אך האם רגשות אשם כיום יכולים לכפר עליהם? נראה לי שלא. אם

מפרט את

בפשע חברתי חמור תוכל לפנות לשופט חיצוני, אך בהנחה שאין זה כך אני מאד

מדובר

לך לשוחח עם בני משפחתך ולבדוק את הרגשותיהם ומחשבותיהם. כך תוכל לקבל

ממליצה

השקפה נוספת, שכן לפעמים כשאנו שוקעים במחשבות ולא משתפים בהם אחרים אנו

נקודת

.עשויים לאבד פרופורציות

שקיצצת בקשרים עם חברים. לדעתי עובדה זו אינה יכולה להועיל, אלא אם מדובר

ציינת

שמזיקים לך. תוכל להרגיש טוב יותר עם תשלב בזמנך החופשי גם בילויים עם

בחברים

,גילך וגם בילויים משפחתיים. כך חייך יהיו שלמים יותר, תואמים את גילך

חברים בני

תוכל להינות ממך יותר כאדם שלם. התרחקותך מבני גילך עשויה אפילו להדאיג

וסביבתך

.את הוריך, אם עיניהם פתוחות לכך

אוסיף, מבלי להאשים אף אחד, שבראיה התפתחותית ומשפחתית, "לכל מטבע יש שני

עוד

התפתחותך לכדי נער שובב היא תוצר של הנתונים איתם נולדת, והסביבה בה

."צדדים

,כשבמונח סביבה ניתן להדגיש את החברה ואת המשפחה. כלומר, שבמידה מסויימת

,גדלת

למעשים שעשית בגיל צעיר, בימים שעדיין מצפונך והמודעות העצמית שלך היו לא

האחריות

היתה גם על הוריך, על ההורות הריגשית והחינוכית שהם נתנו לך, בזמן

,מפותחים

הריגשית והשיכלית היתה נמוכה יותר בשל גילך. סביר להניח שהם עשו כמיטב

שהבנתך

למרות שזה לא תאם את הצרכים שלך, ואין טעם להאשים אותם כעת, כפי שאין טעם

יכולתם

.להאשים אותך

שכיום, בבגרותך, הינך אחראי באופן מלא למעשיך בהווה ובעתיד, ומצפונך צריך

כמובן

,אותך לגבי ההווה, ולא לגבי העבר. חשוב היה שהגעת למחשבות אלו על עצמך

להנחות

גם לדעת להפיק מהן את המיטב, להפסיק להתייסר ולהמשיך הלאה עם המחשבה שאתה

וחשוב

.רוצה להיות אדם טוב ומועיל לחברה ולמשפחה





מצליח להשתחרר ממחשבות העבר המטרידות אותך, בעקבות מכתב זה, ובשיחה עם

במידה ואינך

ועם חברים, כדאי שתפנה לשוחח על כך עם איש מקצוע שיוכל לשמוע יותר פרטים

משפחתך

".ולהנחות אותך בתהליך שאתה עובר



 ליליה טאויל טפלר

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL גב' ליליה טאויל טפלר

[8341]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

בני בן השלוש יש

בני בן השלוש יש לו דמיון מפותח, וכבר יותר משנה בני מדבר על דמות מסוימת שיש לה שם שנמצאת איתו במשך כול היום. הגענו למצב שכל השכנים והדודים וכל מי שמכיר מדבר איתו על הדמות הזאת. אני בהתחלה דברתי איתו בהתלהבות ובהנאה, כי כך קראתי בספרי פסכולוגיה של ילדים שזה דבר שכיח ושיש לפתח לו את הדמיון, אבל כבר יותר משנה הדמות הזאת קיימת ולכן זה נראה לי קצת מוגזם. כיום הגעתי למצב שאני מנסה לדחות איתו את הדמות הזאת האם אני מתנהגת נכון?

אכן לתחום הדמיון תפקיד חשוב לפתרון בעיות בילדות, ויפה נהגת במתן כבוד ומקום לכך אצל בנך. "הולדתו" של חבר דמיוני
מאפשרת לילד הקטן, בגילאי 2-3 שנים, להתמודד עם קונפליקטים ופחדים, באמצעות הדמות הדימיונית, ללא חשש, במקום בו יש לו שליטה מלאה. הדמות הדמיונית מקבלת מהילד תכונות מסוימות, שאיתן עליו להתמודד בהתפתחות התקינה, המפגשים של הילד עם החבר הדמיוני במקומות בטוחים, והשליטה המלאה בתכונותיו של החבר הדמיוני יאפשרו רגיעה, ובד בבד החבר יעלם.

השרדותו של החבר הדמיוני של בנך למשך זמן רב (מעל שנה) מעוררת אכן שאלה.
יתכן שמעבר לתגובתך למצב, כפי שנהגת עד כה, עלייך לשאול את עצמך מהו התפקיד של אותה דמות בעולמו הפנימי של ילדך. אם איזה פחדים או קונפליקטיים רגשיים הוא מבקש להתמודד בעזרתה, ובאמצעותה. ואם הוא אינו מצליח, מדוע הוא אינו מצליח , מדוע הוא אינו מצליח ונפרד מאותו "חבר". בזמן שתחשבי על כך תוכלי להתייחס יותר למצבים הפנימיים של ילדך ולעזור לו בהתמודדות עם הקשיים המעוררים את הצורך בנוכחותו של החבר הדמיוני. אציין רק שבנוסף, ברמה התנהגותית, חשוב לציין בפני הילד את האבחנה בין עולם הדמיון לבין המציאות כאשר מדברים על עולמו הדמיוני
לקריאה נוספת אמליץ על הפרק "הנמר הצוחק" בספר "השנים המופלאות", מאת ס.פרייברג

 ליליה טאויל טפלר

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL גב' ליליה טאויל טפלר

[8340]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

מהו השלב הקדם מושגי

מהו השלב הקדם מושגי ומהו השלב הקדם אופרציונאלי ?

מדובר, כנראה, בשלבי ההתפתחות הקוגניטיבית (דרכי חשיבה ותפיסת דברים) - עפ"י
גישת פיז'ה.
השלב הראשון, מגיל אפס עד גיל שנתיים נקרא השלב התחושתי-תנועתי, ויש בתוכו 6
תתי-שלבים, שמתארים את אופן ההתייחסות והפרוש של הפעוט את סביבתו ואל ההתרחשויות שהוא שותף להן.
השלב הקדם-אופרציונלי, ויתכן וזה מה שמצויין בשאלה הראשונה כשלב הקדם מושגי,
ובשאלה השניה כקדם אופרציונלי (שזה התרגום: אופרציונלי=מושגי) - מתאר את דרכי
התובנה בגילאים 2-7, שתחילתם אגוצנטרית, ובמהלכם הם מתפתחים ליכולת להיות מסיקי
מסקנות. השלב של גילאי 7-12 נקרא "חשיבה מוחשית" כשבתחילתה הילד יכול להבין
חוקים לוגיים-פיזיקליים אבל גם תהליכי סיבה-תוצאה, והפיכות - בתחום הרגשי-חברתי

השלב שנקרא "חשיבה פורמלית" מתפתח בגילאי 13 והלאה ובו מתפתחת היכולת של ניסוח
השערות ותחזיות, חשיבה רפלקטיבית ושיפוט ערכי שיכל להסתייג מהשיפוט הפורמלי.

ד"ר יוסי אברהם

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL ד"ר יוסי אברהם

[8339]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

[1] [2] >>
***
אינדקס מומחים רואה חשבון בוידיאו צ'אט מאמן אישי און ליין מומחים לאסטרולוגיה מומחה לנומורולגיה
קוראת הקלפים און ליין רופאים מומחים בוידיאו צ'אט אורטופד מומחה און ליין נוירולוג בוידיאו צ'אט יעוץ עורך דין ברשת
אתרים משלימים - תקשור נומרולוגיה קלפים - קישורים שימושיים - ספרים ברשת - שותפים - נמורולוגיה - תיכון ובגרויות - תקשור - מומחים - משה שרון | לימודי קבלה